Tuesday, March 13, 2012

Kehebatan Otak Manusia

Ok ....
Siapa kat sini rasa dalam kepala dia takde organ otak angkat tangan hehe...
Otak manusia lebih hebat dari otak haiwan. Ia berfungsi lebih hebat jika digunakan untuk mengkaji, menanalisis dan seterusnya mencipta ciptaan hebat.

Boleh siapa bayangkan yang manusia dapat ke bulan dengan kreativiti minda yang menabjubkan. Saya tak pernah dengar kambing ke bulan, Kalo haiwan kajian macam anjing pernah jugak dengar ke bulan.

Kambing ia ada otak tapi ia tak boleh drive kereta. Tapi mungkin suatu hari nanti kalo kambing diajar secara konsisten drive kereta maybe diaorang boleh drive kot. MMM .... 30 minit konsisten .

Atomic bom adalah ciptaan hebat pemusnah didalam era peperangan. Otak manusia la cipta benda tu. Ia adalah hasil kajian dan analisis saintis serta kerja kumpulan secara intensif dan progresif serta konsisten.

BErcakap pasal konsisten. Kajian atau kerja yang dilakukan sedikit etc. 10 minit tapi jika dilakukan konsisten tiap-tiap hari akan menghasilkan sesuatu yang hebat.

Contohlah dulu hamba try unlock mangga kunci dengan dawai klip kertas. Walaupun cuma try 5 saat setiap hari. At last saya dapat buka mangga kunci tersebut. Menabjubkan ....
Teknik ni boleh digunakan untuk banyak bidang.

No comments: